גרסה לגולשים עם מוגבלויות גרסה לגולשים עם מוגבלויות
הסל נשמר ל 00:00 דקות

קופת !BRAVO

הופעות מחול ובלט

קבוצת מחול נעה דר - מי יבנה יבנה בית

ארכיון תאריך: 28 פברואר 2020 - 29 פברואר 2020

משך: שעתיים וחצי, כולל הפסקה

קבוצת מחול נעה דר מציגה: מי יבנה יבנה בית  על יצירה, שינוי, הרס וזכרון.
סיור רב קולות ומופע. 



האירוע שיתבונן על תהליכי שינוי במרחב העירוני ובהשפעתם, יתקיים במתחם 'בית הסופר' שחלקו מיועד להריסה וחלקו האחר לשימור ושינוי ייעוד - יכלול סיור אזניות מרובה דוברים ואת המופע 'אינוונטר' מאת נעה דר.
 
רגע לפני שייהרס הסטודיו של 'קבוצת מחול נעה דר' במיתחם 'בית הסופר' ע"ש טשרניחובסקי ומספר רגעים לפני שהבניין ההיסטורי (1957), הממוקם במרכז העיר ותוכנן ע"י דב כרמי – יעבור שינוי צורה ומהות מבית ליצירה אמנותית לבית דירות מפואר - נקיים אירוע רב פנים ונקודות התבוננות שיתמקד בקשרים שבין יצירה לבתים הפיזיים בהם היא מתקיימת ובין בתי היצירה למירקם העירוני בו הם נוכחים.

האירוע יתחיל בסיור אוזניות שיתקיים במרחבים החיצוניים והפנימיים של בית הסופר, תוך התבוננות במהות 'הבית' כמיכל חומרי ליצירה אומנותית ואידיאית. הסיור ילווה בקולות  אנשים ונשים משדות ידע ותחומי עשייה שונים שייתרמו את השקפתם על תהליכי השינוי הפועלים על מתחם בית הסופר וסביבתו, כמו גם על העיר תל אביב ככלל - מול התמורות בערכים ובצרכים חברתיים וכלכליים. הסיור יוביל בסופו אל לב הבית היוצר - אל הסטודיו,  בו תוצג  'אינוונטר', יצירת הסולו האחרונה של נעה דר, שהיא מחוות פרידה למרחב הפיזי בו יצרה מחול שמהותו היא אנטי חומרית, אך חלקי התפאורה והאביזרים שנותרו - משמשים כמצע למופע האחרון שיווצר במרחב הזה בטרם יהפוך להריסות.
 
מתוך הביקורות האחרונות על 'אינוונטר': "המופע הזה הוא אירוע מרגש במיוחד. מעין מכונת שיקוף להתפתחות שחלה במחול הישראלי — ושדר מגלמת אותה. גם הרקדנים שנשמעים ברקע נותנים את התחושה שכמעט כולם היו בניה של דרuגדלו להיות חלק משמעותי בסצינה המקומית. דר, שעבודותיה תמיד כללו צד פילוסופי ותיאורטי משמעותי מאוד, מצליחה ב"אינוונטר" להעמיד את הגוף והחומר במרכז. הפרידה מהסטודיו שלה אינה רק סוגיה נדל"נית, אלא גם פותחת סדרת שאלות על היחס שבין הממשי והיצירתי, על התנאים שבלעדיהם אי אפשר לעשות אמנות או אולי על האמנות שנוצרת תחת תנאים בלתי אפשריים. כמו ב"נוע תנוע" גם כאן תענוג לצפות בדר הרוקדת, מסורה כולה לכוריאוגרפיה ולתנועה. יש לקוות שהפינוי הצפוי לא יגרום לה להפסיק ליצור." – טל לוין, 'הארץ'

"יותר מכל הרשימה דר עצמה. מה אפשר לשאוף יותר מזה? אבל בה בעת חשבתי איזה עושר של עשייה נהדרת חבוי שם. הרבה יושר אמנותי וכמובן כישרון ויידע המהווים בסיס מוצק לכל מה שיצרה. 
דר יכולה להסתכל על יצירותיה בסיפוק, נחת ואפילו אושר ונראה שעדיין לא אמרה את המילה האחרונה." – רות אשל, 'יומני מחול'
  
ניהול אמנותי 'מי יבנה יבנה בית': נעה דר ויאיר ורדי  
יצירת סיור קולי: מור לידור
דוברים בסיור הקולי: פרופ’ ניסים קלדרון, רועי פביאן, דינה אלדור, שולה קשת, מאירה קובלסקי, הילה שטרית, ד''ר דפנה בן שאול, עפרי עומר וטליה הופמן, דב חנין, אסתר זנדברג, הילה הראל, פרופ' טלי חטוקה, ד''ר אלס ורבקל, פרופ' הילה לולוין פרח כפר בירעים וחנא פרח כפר בירעים, ד''ר חנא סוויד, עצמון יניב, תמר ברגר.

'אינוונטר' מאת ובביצוע: נעה דר 
פס קול ומיצב סאונד 'אינוונטר': אלעד שניידרמן 
ייעוץ אמנותי וניהול חזרות: יעל ונציה, מאיה ברינר  
עיצוב חלל 'אינוונטר': נעה נשיא 
תאורה 'אינוונטר': נעה אלרון 
עיצוב גרפי: דורית טלפז 
יח"צ: מירה בינארט 
הפקה: משה שכטר אבשלום 

גילית שגיאת כתיב? סמן טקסט באמצעות העכבר ולחץ Ctrl+Enter