גרסה לגולשים עם מוגבלויות גרסה לגולשים עם מוגבלויות
הסל נשמר ל 00:00 דקות

קופת !BRAVO

  • לתשלום: 3221* או 072-275-3221
  • א׳-ה׳ 8:00-21:00, ו׳ 8:00-15:00, ש׳ 8:00-21:00
הצגות

תיאטרון גשר - הרצל אמר!

ארכיון תאריך: 7 ינואר 2020

תרגום לרוסית

משך: שעה ו-20 דקות

ההצגה בשפה עברית עם כתוביות ברוסית.
שימו לב! הצופים שרכשו כרטיסים לפני שורה 6, לא יוכלו לקרוא את הכתוביות על המסך.


כמה פעמים תיארנו לעצמנו מה היה קורה אילו חוזה המדינה תיאודור הרצל בכבודו ובעצמו היה קם לתחייה כדי לבדוק כיצד נראית המדינה שעליה חלם ושאותה תכנן לפרטי פרטים בספרו "אלטנוילנד"? והנה הזדמנות לראות את זה קורה. במחזה שכתב רועי חן הרצל קם לתחייה בדיוק בזמן – בשנת 1949, בעת שעצמותיו מועברות מהניכר אל ההר בירושלים שעתיד להיקרא על שמו. טעות אחת קטנה – הקראת קדיש הפוך – גורמת לחוזה המדינה לצאת מהארון ולהתוודע לדרך שבה ממשיכי דרכו מממשים את רעיונותיו. ובכן, הוא קצת מאוכזב, וכאיש פעולה מחליט מיד לתקן את המעוות ולביים את הכל כמו שצריך.

רועי חן כתב סאטירה קלילה, שאמנם עוקצת אך גם מלטפת ומשעשעת את הצופים, בז'אנר המוגדר כקומדיה מוזיקלית. את המוזיקה הלחינה רוני רשף, ומייסד תיאטרון גשר יבגני אריה ביים את ההצגה. גלעד קלטר מגלם בחן את הרצל וגם יתר הדמויות משוחקות בהשראה רבה בידי נבחרת הכוללת את הנרי דוד, רות רסיוק, אורי יניב ואסף פרטיינטא. התוצאה זוכה לשבחים משלל מבקרים.

אורין ויינברג כתבה ב-Ynet כי מדובר ב"אחת היצירות המהנות והמוצדקות שנראו לאחרונה במחוזותינו. אגדה של ממש, כזו שקל להתמסר אליה ולהתאהב בה, תחומה בשעה וארבעים, ומתפוגגת כלא הייתה עם רעש מחיאות הכפיים".

ועידית סוסליק קבעה ב"עכבר העיר": "הרצל אמר!" היא מעין "כפית חיזוקית" שמגיעה בדיוק בזמן הנכון כדי לעודד את מערכת החיסון של החברה הישראלית: יש בה עקיצות פוליטית וחברתיות עדינות בלבד, מצופות בטעם מתקתק שמשאיר את הסוגיות הבוערות של נקודת הזמן הנוכחית מפורשות מספיק ויחד עם זאת לא מטלטלות כפי שהן במציאות").

מאת: רועי חן
תאורה: נדב ברנע
תלבושות: יהודית אהרון
מוזיקה: רוני רשף
סאונד: מיכאל וייסבורד
עוזר במאי לשפה ודיבור: יוני לוקאס
עוזרת במאי: הדס שר

גילית שגיאת כתיב? סמן טקסט באמצעות העכבר ולחץ Ctrl+Enter